Про збільшення виробництва у молочній галузі та її безперебійну роботу заявляють тваринники. Голова ради директорів Спілки молочних підприємств України Вадим Чагаровський розповів, що навесні традиційно зросла кількість молока, а підприємці почали знижувати ціни на сировину.
  Щодо цін у магазинах на полицях – подорожчання не відбулось за останній місяць і підстав для підвищення цін немає», – зазначив Чагаровський.
  Попри зниження цін на молоко, про заробітки на експорті представники галузі не мріють, бо без держпідтримки мають ціни вищі, ніж у країнах ЄС.
  Обмежень щодо експорту в Україні немає, але є біржові ціни. Україна не є прайс-мейкером на продукти, як і на основні товари. Світові ціни на масло, сухе молоко, знежирене молоко падають. Це невтішна ситуація для виробників, які орієнтуються на експорт. Тому що така ціна не влаштовує виробників сухого молока та масла. Ми повинні орієнтуватись на ціну, яка зараз у найближчих державах-сусідах, як Польща, Прибалтика та Білорусь. Щоб бути конкурентоспроможним, ціна на молочну сировину в Україні має бути хоча б на рівні, як у тих країнах, або нижча. Наприклад, у Польщі ціна на молочну сировину сьогодні становить 25 центів без ПДВ. Помножте на євро – це 7,50 грн без ПДВ. Якщо ми говоримо про Україну, то має бути на рівні 9 грн з ПДВ», – розповів Чагаровський.
  За останні 5 років в Україні щороку відбувається зменшення об'ємів експорту харчових продуктів, розповідають у профільній асоціації. Передовсім через відстутність стратегічних можливостей для розвитку галузі.
  «Ситуація з коронавірусом не впливає на галузь. У нас експорт був на 80% орієнтований на російський ринок. Але з 2013-2014 року ембарго на поставки до Росії встановив Євроазійсьий митний союз. Тому на російський ринок українські молочні продукти не постачаються. Українські молокопереробники через відсутність фінансових ресурсів не змогли переорієнтуватись на інші експортні ринки. Бо для того, щоб виробляти продукцію, яка потрібна для нових ринків необхідно інвестувати у модернізацію та технічні можливості. Останні 5 років ситуація могла б змінитись, якби діяли фінансові інститути, які могли б інвестувати чи давати кредитні ресурси для молочної галузі. Але Україна сьогодні інвестує тільки біржові товари. Масло, сухе незбиране молоко, сухе знежирене молоко і казеїн. Щодо країн ЄС – квоти, які нам дали, Україна не вибирає, бо ціна на сировину вища, як у ЄС – ми не можемо бути конкурентоспроможними з європейськими продуктами», – сказав Чагаровський.
  Для того, щоб в умовах, коли у країнах ЄС полиці магазинів спорожніли, отримати надходження до українського бюджету та розвиток молочної галузі, тваринники рекомендують уряду подбати про відкриття нових ринків.
  Необхідно визначити цільові ринки, Україна буде експортувати. Це завдання для влади. Це Близький Схід і Північна Африка. Це ринки, де існує нестача тваринного білка, де немає розвитку молочного скотарства. Тому ці ринки цікаві для українських переробників, на ці ринки можна постачати молочну продукцію. Але на цих ринках уже присутні європейські компанії. І ці ринки мають з Європою зону вільної торгівлі. Україна, нажаль, не зі всіма країнами має підписані угоди про зону вільної торгівлі. Допомога влади – підписати умову про зону вільної торгівлі з тими країнами, з якими ще немає договорів. Тому що її відсутність передбачає митні тарифні обмеження – це введення митних тарифів до української продукції на рівні 20%, 15%, після чого наша українська продукція стає одразу неконкурентоспроможною», – повідомив Чагаровський.
  Ринок молока від домогосподарств у час карантину для запобігання поширення коронавірусу продовжує працювати. Це молоко, яке закуповують за готівку невеликі підприємства.
«За готівку продають на локальних ринках – якщо не на базарах, то на локальних маленьких магазинчиках. Цей ринок буде працювати доти, поки у держави не буде боротьби з такою продукцією», – розповів голова ради директорів Спілки молочних підприємств України.

Джерело:  agropolit.com