За даними митних органів, за січень-лютий 2018 року проти аналогічного періоду 2017 року експорт молока і вершків незгущених зріс на 56% до 2224 тонн.

Про це повідомляє прес-служба Української аграрної конфедерації (УАК).

На 59 % зріс експорт кисломолочної продукції (до 689 тонн). Незначне зростання експорту спостерігається відносно сиру, морозива та казеїну.

Однак, експерти УАК зазначають, що експорт масла за вказаний період зріс у 3,5 рази. Так, у січні-лютому 2017 року Україна експортувала 1775 тонн масла, а за два місяці 2018 року — 6199 тонн.

Імпорт  масла  в цьому ж періоді зріс у 4,5 рази. Відтак за січень-лютий 2018 року в Україну було ввезено 1661 тонн масла. Тобто спостерігається ситуація, коли експорт майже дорівнює імпорту. При цьому ціна тонни експортованого масла становила $4294,9, а імпортованого — $6040.

«Тобто від таких продуктових маневрів український споживач переплатив за кожну тонну $1745,1», — зазначають в УАК.

Актуальним залишається питання співвідношення якості експортованої та імпортованої в Україну молочної продукції. У той час, коли споживча ціна на масло жирністю 73 % за 2017 рік зросла на 16 %, ціни на спред та маргарин продовжують залишатися відносно стабільними, і названі замінники вершкового масла за ціновим критерієм є доступними для українського споживача. Тож складається ситуація, за якої Україна стає експортоорієнтованою та експортоспроможнішою, а український споживач — імпортозалежним.

«При цьому мається на увазі, що споживач опиняється в умовах наявної пропозиції дорожчого імпортного продукту, або ж, із складною купівельною спроможністю населення, українці змушені купувати дешевші і менш якісні аналоги вершкового масла. Крім того, прогнозоване подальше зростання ціни на масло на українському ринку», — додають експерти УАК.


Нагадаємо, що підвищення цін на нафту та зниження цін на молочні продукти у регіонах, де попит від них залежний та був низьким через високі ціни у 2017 році відновлюватиметься.

agravery.com