Протягом останніх 9 років обсяги закупівлі українськими молокозаводами молока у сільгосппідприємств поступово зростають, при цьому частка молока екстра та вищого ґатунку збільшується – ІНФАГРО.

На графіку, який відображує динаміку обсягу закупівлі молокозаводами сировини в період з 2008 до 2016 року, показано обсяги молока, що закуповувалися у сільгосппідприємств і господарств населення, причому справа від осі показане молоко екстра, вищого та першого ґатунку (від сільгосппідприємств), а зліва (в зоні молока, що взагалі не повинно цікавити молочні підприємства) – другого ґатунку і несортового від сільгосппідприємств, і того, що закуповується заводами у господарств населення та інших господарчих структур.



Динаміка змін в структурі молока, що закуповується українськими молокозаводами, очевидна: обсяги якісної сировини зростають, а неякісної – скорочуються. Особливо це стосується господарств населення, від яких зараз надходить у переробку вдвічі менший обсяг молока, ніж у 2008 році. Зростання виробництва якісного молока у сільгосппідприємствах не компенсує скорочення у господарствах населення, відповідно, загальний обсяг молока, що надходить у переробку (тис. тонн), знижується:



Фахівці галузі поділяють думку про те, що застосовувати слово “якість”, коли мова йде про молоко другого ґатунку, і тим більше  несортове – неправомірно. Існує потреба у визначенні єдиного галузевого підходу до показників якості молока. Це необхідно для стабільної роботи виробників молочної продукції та створення можливостей використання в переробці новітніх технологій, які потребують тільки якісного молока.

Ще й досі, у 2017 році, недосконалість законодавства, невідповідність існуючих молочних стандартів нормам ЄС та дефіцит якісної сировини продовжують створювати проблеми, роблять позицію багатьох молокозаводів стосовно якості сировини досить поблажливою, а можливості молочних технологів – обмеженими.

Про те, як можуть спільно вплинути на цю ситуацію виробники молока та переробники, будуть говорити 30 листопада делегати Всеукраїнської конференції з міжнародною участю МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС – 2017, серед яких представники сільгосппідприємств – виробників молока, провідних молокозаводів України, а також компаній супутників галузі. Приєднуйтеся.

ІНФАГРО